Archyvas
Europos Parlamentas patvirtino ataskaitą dėl automobilių pramonės plėtros
2008-01-16  / EP nario prof. A. Sakalo biuro konsultantas teisės klausimais Mindaugas Raudonius

           Europos Parlamento patvirtintoje ataskaitoje apie automobilių pramonės plėtrą  raginama panaikinti kliūtis ES naudotų automobilių ir mašinų dalių rinkoje, nustatyti realistiškus anglies dvideginio išskyrimo mažinimo tikslus bei imtis priemonių eismo saugumui gerinti.
          ES yra didžiausia pasaulyje lengvųjų automobilių gamintoja ir antra pagal dydį sunkvežimių gamintoja – kasmet joje pagaminama 19 mln. transporto priemonių, daugiau kaip 70 proc. jų eksportuojama. Automobilių sektorius sukuria maždaug 3 proc. ES bendrojo vidaus produkto. Jame tiesiogiai dirba 2,3 mln. žmonių ir dar 10 mln. žmonių dirba su juo susijusį darbą. Šio sektoriaus pelnas kasmet sudaro 35 mlrd. eurų ir jis užima pirmaujančią padėtį ES eksporto ir naujovių diegimo srityje. Savo ruožtu 270 mln. ES gyventojų vairuoja automobilį.
          Aukščiausiojo lygio grupė CARS 21, į kurią įtraukti svarbiausių interesų grupių atstovai, siekia sukurti reglamentavimo sistemą, pagal kurią būtų sprendžiami pramonės konkurencingumo klausimai bei vertinami viešosios politikos reikalavimai. Pritardami šiam siekiui, EP nariai siūlo įsteigti Europos Parlamento koordinuojamą parlamentarų tinklą, kurio uždavinys būtų svarstyti su automobilių pramone susijusius klausimus.
            EP ragina sukurti konkurencingesnę ES naudotų automobilių bei mašinų dalių rinką, taip pat parengti ES automobilių modelių sertifikavimo sistemą, kuri apimtų ir nenaujas transporto priemones. Europarlamentarai taip pat ragina supaprastinti naudotų automobilių registravimą bei „atsisakyti nereikalingų biurokratinių procedūrų“.
             Kol kas ES tik mažiau kaip dešimtadalis automobilių per metus pakeičiami naujais. EP nariai ragina siekti padidinti šią dalį, tačiau pažymi, jog „svarbu, kad nauji automobiliai būtų įperkami“. EP ragina skatinti mokslinius tyrimus ir technologijų plėtrą automobilių sektoriuje, taip pat iš esmės padidinti automobilių sektoriaus mokslinių tyrimų ir technologijų plėtros finansavimą iš ES biudžeto.
             Europarlamentarai susirūpinę dideliu avaringumu ES keliuose, ypač viršijus greitį. Jie reikalauja griežtinti vairuotojų rengimo reikalavimus, taip pat ragina leisti gaminti daugiau anglies dvideginio išskiriančius automobilius tuomet, kai papildomas teršalų kiekis išskiriamas dėl taikomų saugos priemonių. Savo ruožtu EP nariai „nėra įsitikinę, kad visoje ES dienos metu turėtų būti privaloma važiuoti įjungus automobilių žibintus“.

http://www.europarl.europa.eu/news/public/default_lt.htm