Archyvas
Europos Parlamentas pritarė reikalvimams dėl keleivių ir krovinių vežimo
2008-05-22  / EP nario prof. A. Sakalo biuro konsultantas teisės klausimais Mindaugas Raudonius

             Europos Parlamentas pritarė siūlymams atnaujinti reikalavimus tarptautinio krovinių ir keleivių vežimo bendrovėms. Steigdamosi jos privalės įrodyti savo finansinį pajėgumą, taip pat įdarbinti kvalifikuotą transporto vadybininką. Be to, numatoma supaprastinti tarptautinio keleivių vežimo maršrutiniais autobusais reikalavimus, sukonkretinti nuobaudų už pažeidimus skyrimo tvarką bei įsteigti elektroninius vežėjų registrus.
            Tarptautinio krovinių ar keleivių vežimo bendrovė privalės įdarbinti kvalifikuotą transporto vadybininką, gyvenantį ES, kuris turės būti baigęs specialius mokymus ir išlaikęs egzaminą. Parlamento siūlymu, nuo egzamino galėtų būti atleisti asmenys, turintys bent dešimties metų nenutrūkstamą praktinę vadovaujamo darbo patirtį transporto įmonėje, įgytą iki šio reglamento paskelbimo. Nuo mokymo bei egzamino taip pat būtų atleisti asmenys, turintys toje pačioje valstybėje išduotą aukštojo ar techninio išsilavinimo diplomą, kuriame įrašyta, jog žmogus mokėsi reikalaujamų dalykų. Jei dėl transporto vadybininko kaltės būtų padaryta rimtų pažeidimų, jo licencija būtų atimta ir jis nebegalėtų užimti šių pareigų visoje ES.
             Veiklą pradėti ketinanti transporto bendrovė taip pat turės įrodyti savo finansinį pajėgumą. Europos Komisija siūlo reikalauti banko garantijų, tuo tarpu europarlamentarai mano, kad pakaktų draudimo.
             Kitas svarstomas reglamentas supaprastins esamą tarptautinio keleivių vežimo autobusais tvarką. Siekdami padidinti kelionių tolimųjų reisų autobusais patrauklumą ir skatinti turizmą regionuose, europarlamentarai ragina leisti tolimųjų reisų autobusų vairuotojams dirbti 12 dienų iš eilės, o po to ilsėtis savaitę.
             Siekiama įpareigoti Europos Komisiją iki 2010 m. sausio 1 d. patvirtinti pažeidimų, dėl kurių gali būti prarasta transporto bendrovės gera reputacija, kategorijų, tipų ir sunkumo laipsnių sąrašą. Dėl šių pažeidimų valstybių institucijos galės sustabdyti arba panaikinti leidimą verstis profesine veikla.
               Kitas svarstomas reglamentas nustato krovinių kabotažo tvarką. Kabotažas – tai samdos pagrindais ar už atlygį laikinai vykdomas vidaus vežimas kitoje ES šalyje. Pagal šį reglamentą tokie vežimai kol kas bus leidžiami daugiausia tris kartus iš eilės ir turės trukti ne ilgiau kaip savaitę.
               Pagal bendro sprendimo procedūrą Europos Parlamento priimtas pataisas toliau svarstys ES Taryba.


http://www.europarl.europa.eu/news/public/default_lt.htm